מסכמים פסח מהודר

    עפר גדנקן No Comments on מסכמים פסח מהודר

    המרכז הרפואי שיבא – תל השומר מסכם מאות סעודות חג בכשרות מהודרת / מאות קערות סימני הסדר / מצות ויין בשפע וקיום מצוות החג הקדוש גם במחלקות הקורונה

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנים האחרונות משקיע המרכז הרפואי שיבא -תל השומר משאבים רבים על מנת לאפשר לנשים היולדות השוהות בפסח בשיבא, לקיים את מצוות החג כהלכתן תוך פתיחת חדר אוכל נפרד וייעודי אך ורק למזון כשל"פ בכשרות בד"ץ העד"ח. זאת לצד שירות ייחודי הכולל חדר אוכל למלווים היחיד בישראל בו מחולק מטעם בית החולים עצמו בחג הפסח ובכל שבתות השנה מזון בכשרות בד"ץ העדה החרדית לכל דורש. בשנה זו, נערכו בשיבא למענה רחב יותר גם במחלקות בית החולים לילדים על מנת לאפשר לכל המאושפזים במחלקות אלו ולכל דורש ליהנות מסעודות חג עשירות בכשרות בד"צ עדה חרדית, ממצות ויין בשפע ואף מקערות סדר אישיות ומהודרות בליל הסדר וזאת ע"י משגיחי הכשרות של מחלקת מהדרין בבית החולים. גם במחלקות הקורונה למרות הקשיים הלוגיסטיים המשמעותיים וזמן ההתארגנות הקצר נעשו מאמצים רבים על מנת לתת מזון בד"ץ למעוניינים.

    כמדי שנה המרכז הרפואי שיבא על כל המחלקות והאגפים שלו הוכשר לפסח כדת וכדין, בשנה זו ולאור המצב ומדיניות הריחוק החברתי והסגרים בחלק מהערים, החליטה הנהלת המרכז הרפואי שיבא להעמיד לטובת המאושפזים את כל התנאים הדרושים לקיום החג כהלכתו ועבור כך הוזמנו מאות קערות סדר הכוללות מצות יד בכשרות בד"ץ עד"ח, בקבוק יין, הגדה של פסח וכל סימני קערת החג שחולקו בכלל בתי החולים ומחלקות שיבא. זאת מתוך מטרה להעניק לחולים שלא זכו לקבל ממשפחותיהם את צורכי החג בצוק העיתים אוירת חג ואפשרות לקיים את מצוות היום.

    "לראות בליל הסדר את מאות הקערות עם כל סימני הסדר מחולקות במחלקות השונות, את השמחה וההתרגשות של המאושפזים לזכות ולקיים את ליל הסדר בהידור גם בתוך בית החולים – היה מחזה מרגש במיוחד" אומר מר יואל הר אבן, עוזרו האישי של מנהל המרכז הרפואי שיבא, כבר במהלך החג קיבלנו פידבקים רבים, וגם כעת כאשר החג מאחורינו התגובות החמות והנרגשות ממשיכות לזרום מהציבור, גם ממחלקות היולדות וגם מכלל המחלקות כולל מחלקות הקורונה השונות. אני חושב שאין סיפוק גדול מכך, שדווקא במרכז הרפואי המוביל בישראל, אשר מדורג גם ברשימת עשרת בתי החולים הטובים בעולם, מקבל כל מגזר את צרכיו ואת היחס הראוי לו וניתן לקיים בו את חג הפסח כהלכתו בהידור".



    0 תגובות